Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Téli gumi linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között: Négyévszakos - Tanácsok [6. oldal]
részletek »

Téli gumi képes leírás: Négyévszakos - Tanácsok [6. oldal]

Képes leírás

Itt vagy: teligumi.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 126 db
Négyévszakos gumik a buszokon

Négyévszakos gumik a buszokon

Volt már szó a Haonon a téli gumi-cseréről a személyautók és a taxik vonatkozásában is, ami által érdekes dolgokra derült fény. Na de vajon mi a helyzet a buszokkal? Miken gurul a munkába, iskolába, nagymamához az a sok ember? A Hajdú Volán műszaki igazgatójától, Madarasi Zoltántól megtudtuk, többségében négyévszakos gumikat használ a debreceni vállalat. A felhasználás helyét, hogy kormányzott vagy hajtott kerék lesz-e belőle, az abroncs mintázata dönti el. A közlekedésbiztonság javítása miatt azonban egyre többet fordítanak téli gumi vásárlására. A városi közlekedésben erősített oldalfalú gumiabroncsokat használnak, mellyel a járdaszegély okozta fizikai sérülések nagymértékben csökkenthetők.

Nem csak a havon jobb!

Nem csak a havon jobb!

A közép európai telet a száraz, nedves illetve havas útfelületek váltakozása jellemzi. A közlekedési viszonyok gyorsan, akár órák alatt is jelentősen változnak. Mindez viszonylag alacsony, 5oC fok alatti átlaghőmérséklettel párosul. Magyarországon gyakran süllyed a hőmérő jóval a 0o C fok alá, jeges felületekkel is színesítve a kerekek alá kerülő palettát. Eközben a gépkocsik teljesítménye és tömege növekszik, a vezetés biztonságát növelő technikai újdonságok jó része (pld. ABS), amely többnyire a kerekek közvetítésével fejti ki hatását, pedig a standard felszereltség részévé válik.

Nem jár automatikusan -  Téli gumi bérautóra?

Nem jár automatikusan - Téli gumi bérautóra?

Aki autót bérel, tudnia kell, hogy nem jár neki automatikusan a téli gumi. Csak azokban az országokban, ahol egyébként a használata kötelező. Ahol nem, mint például nálunk, az autó vezetőjének kell gondoskodnia arról, hogy hó vagy jég esetén a megfelelő gumival közlekedjen - bérautóvál is.

Nem kell az új abroncs mert nincs hó

Nem kell az új abroncs mert nincs hó

Ez tévhit! Hideg időben a nyárigumi használat balesetveszélyes, hiszen a tapadása csökken, rosszabbul lassul és könnyen kicsúszhatunk vele az útról. A téligumik a magas szilikátartalmának köszönhetően rugalmasabbak, puhábbak, ezért jobban tapadnak. A szakemberek szerint hét fok alatt érdemes váltani nyáriról télire. Figyelem! Nyári gumival akár 50%-al is megnőhet a fékút!

Nem kell?

Nem kell?

Sokan városi legendák és túlértékelt vezetési tudásuk miatt nem használnak téli gumit, veszélyeztetve mások testi épségét. A tesztek szerint téli gumival nemcsak hóban közlekedhetünk biztonságosabban, hanem hideg időben.

Hirdetés
Pótkerék mintázata - Ez szimmetrikus mintázatú gumi.

Pótkerék mintázata - Ez szimmetrikus mintázatú gumi.

Tisztelt gumidoktor! Új autónkhoz teljes értékű pótkerék járt, P3000 gumival szerelve. Ez szimmetrikus mintázatú gumi. Azonban a téligumik többsége már irányított mintázatú, és így a pótkerék csak az egyik oldalra fog passzolni. Mi ilyen esetben a teendő, hogyan válasszunk téli gumit, illetve hogyan szereljük fel az 5. kerékre? (A nyári gumi fenthagyása a pótkeréken nem tűnik kifejezetten biztonságos megoldásnak.)

Sarkköri teszteket bonyolítottak

Sarkköri teszteket bonyolítottak

Segít abroncsot választani a márka régi és új modelljeit vezető autósoknak a Porsche, amely a hatékony tanácsadás érdekében az Északi-sarkkörön, a finnországi Rovaniemiben bonyolított átfogó gumiteszteket.

Schiller Opel Alkatrészek

Schiller Opel Alkatrészek

Alkatrész raktárainkban hazánkban egyedülállóan nagy alkatrész és tartozék árukészlettel rendelkezünk. Első sorban eredeti Opel alkatrészeket tartunk raktáron, a legszélesebb választékban. Bármely Opel típushoz bármely alkatrészt két napon belül be tudunk szerezni, de erre csak azon ritka esetekben van szükség, ha olyan speciális alkatrészről van szó, ami szinte soha nem szokott meghibásodni, vagy cserére szorulni, mert az összes szokványos és rendszeresen fogyó alkatrészt, és tartozékot azonnal tudjuk adni raktárkészletünkbol.

Simlik az anroncsokkal

Simlik az anroncsokkal

Jobb az óvatosság, és nemcsak az utakon, hanem a téli abroncsokat kínáló és sokszor trükköző szervizekben is, melyekben gyakran megpróbálják átverni a téli gumit vásárló autósokat. Milyet és mennyiért? Autósok ezreit foglalkoztatja a kérdés, amikor elérkezik a gumicsere ideje, s meg kell venni, fel kell szereltetni a téli abroncsokat. A döntés nem könnyű, hiszen évről évre nagyobb a kínálat. Ma már közel négy tucat gyártó kínál több száz különféle típusú téli gumit, így az árak is rendkívül változatosak. Sok esetben az eladók sem segítik az ügyfeleket a megfelelő kerék kiválasztásban, sőt - a mind jobban élesedő ár- és konkurenciaharc miatt - saját érdekeiket helyezik előtérbe, s a csibészségtől sem riadnak vissza.

Hirdetés
SPEEDY - Európa legnagyobb autoszerviz hálózata

SPEEDY - Európa legnagyobb autoszerviz hálózata

A Speedy, mely Európa legnagyobb autószerviz hálózata, 1978-ban alakult Franciaországban. 1999-ben csatlakozott a Kwik-Fit csoporthoz, melynek a Kwik-Fit és a Pit Stop is a tagja. A Kwik-Fit csoport ezt a 3 autószerviz hálózatot foglalja magában. Franciaországban több mint 500, számos európai és Európán kívüli országban közel 100 Speedy szerviz működik. Fontosnak tartja a hálózat, hogy folyamatosan lépést tartson a piac fejlődésével, annak változásait nyomon kövesse, hogy minél magasabb színvonalon tudja kielégíteni ügyfeleit.

Svájcban őrizetbe veszik...

Svájcban őrizetbe veszik...

A hideg idő beköszöntével már most érdemes lecserélni a nyári autógumit télire - figyelmeztetnek a szakemberek. Több országban, így például Olaszországban és Svájcban kötelező a téli gumi abroncs használata.

Száz autósból 70-80 hajtotta végre a cserét

Száz autósból 70-80 hajtotta végre a cserét

November elseje, vagyis hétfő óta számon kérhető Ausztriában a téli abroncs használata, s az Osztrák Autóklub (ÖAMTC) felmérése szerint az autósok nagy része a határidő után egy nappal már le is cserélte a nyári gumikat télire.

Szempontok vásárláshoz

Szempontok vásárláshoz

A téli autózás követelményei merőben eltérőek a nyári időben megszokottól. Télidőben a vezetés körülményei jelentősen romlanak, az útfelület gyakran kilométerenként változik (hó, eső, latyak) és persze a hőmérséklet is más. Biztonságos célba jutásunk legfontosabb feltétele kielégítő minőségű téli gumik beszerzése.

Szexi gumi?

Szexi gumi?

Szexi gumi? Néha bizony a gumigyártók péeresei is rendkívüli leleményességről tesznek tanúbizonyságot, ha eljő a téligumi-szezon. A téli abroncsokkal kapcsolatban számos legenda terjed, a vásárlók eltérő, sokszor zavaros nézetekkel találkoznak arról, hogy valóban szükség van-e rájuk. De ne essünk kétségbe, az abroncsgyártók segítenek tisztán látni.

Szükség van-e rá?

Szükség van-e rá?

Minden évben visszatérő dilemma, érdemes-e pár havas, latyakos napra rákölteni több tízezer forintot egy téli gumiszett formájában. A téli abroncs mintája és anyaga egészen más, mint a nyárié. A futófelületben lévő lamellák segítik az öntisztulást a hóban, és karomként kapaszkodnak az útba. A lágyabb gumikeverék akkor is megőrzi jó tapadását, amikor a magasabb hőmérsékletre tervezett nyári megmerevedik, mintha műanyagból volna.

Tanácsok

Tanácsok

A téli abroncsok nemcsak havas, csúszós utakon jelentenek nagyobb biztonságot, hanem a száraz, esős és hideg időben is jobban tapadnak. Tévhitek és tippek. Csak jeges, havas úton csúszhat meg az autó A nyári gumik tapadása az őszi hűvös időjárás kezdetén lecsökken, ezért megnő a balesetveszély. A téli gumiabroncsok puhábbak, speciális összetételüknek köszönhetően rugalmasabbak, ezért jobban tapadnak, és ellenállnak a változó időjárásnak. Nem csak hóban, hanem a száraz, de hideg időben is nagyobb biztonságot nyújtanak az utakon, mint a nyári abroncsok, hiszen azok a gumikeverék speciális összetétele miatt a hidegben elveszítik az optimális tapadási tulajdonságaikat. Tipp: Ne várja meg az első hóesést, cserélje le időben a nyári gumiabroncsokat télire. Sokba kerül egyszerre két készlet gumit tartani Ha mindig az évszaknak megfelelő abroncsokat használ, és időben cseréli a téli és a nyári gumikat, mindkét készlet élettartama megnő. Két szett gumiabroncs akár háromszor is tovább tart, ha betartjuk a két legfontosabb tanácsot. Tudni kell, hogy a sós, lúgos latyak öregíti az abroncsot, csökkenti az élettartamát, ezért rendszeresen tisztítsa meg a téli gumikat. Ugyanilyen fontos, hogy az éppen nem használt gumikat megfelelően tárolja - ebben számos gumiszerviz segíthet.

Tanácsok : Vezetéstechnika

Tanácsok : Vezetéstechnika

Bármilyen jó autóról, bármilyen bámulatos teljesítményéről, menettulajdonságairól is legyen szó, azzal tisztában kell lennünk, hogy a legtöbb esetben a leggyengébb láncszemet a gumi jelenti a rendszerben. Mindig a gumi dönti el, hogy a teljesítményből mi az, ami megmutatható, kiautózható. Ahhoz, hogy a minimális feltételeknek eleget tegyünk, mindig az évszaknak megfelelő gumi legyen az autón. Ez azt jelenti, hogy plusz hét Celsius fok felett nyári, az alatt téli gumi a megfelelő, sőt kötelező.

Tuti menü