Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Vezetési Tanácsok képes leírás - Téli gumi.tlap.hu
részletek »

Vezetési Tanácsok - Téli gumi.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: teligumi.tlap.hu » Vezetési Tanácsok
Keresés
Találatok száma - 15 db
Ausztriában kötelező

Ausztriában kötelező

Sopronból gyakran indulnak Ausztriába az autósok hétvégi bevásárlásra, kirándulásra vagy az adventi vásárokra. Néhány napja az osztrák rendőrök ellenőrzik a téli gumit, aki útnak indul, ügyeljen erre, mert komoly lehet a büntetés.

Autózás mínuszokban

Autózás mínuszokban

Hétvégére megérkezik a tél: itt a megfelelő pillanat, hogy gondos autósként még időben felkészüljünk a megváltozó körülményekre. Az autó téli felkészítése nem merül ki annyiban, hogy a gumikat télire, a hűtőfolyadékot pedig fagyállóra cseréljük.

Bibendum tanácsai

Bibendum tanácsai

A Michelin ellátja Önt minden szükséges ismerettel és tanáccsal, hogy abroncsaiból kilométerről-kilométerre a legtöbbet hozhassa ki. Ha ellátogat az oldalra sok vezetési tanácsot kap a téli vezetéssel kapcsolatban.

Három tévhit a vezetésről

Három tévhit a vezetésről

Megérkeztek az első igazán csípős, hideg őszi napok. Ilyenkor még kevesen gondolnak a télre, de az autóvezetők a biztonság és a kényelem érdekében jól teszik, ha nem halasztják későbbre a nyári gumik cseréjét. A Goodyear szerint már az őszi hűvösebb napokon is ajánlott téli abroncsokra váltani, hiszen azok nem csak havas, csúszós utakon jelentenek nagyobb biztonságot, hanem a száraz, esős és hideg időben is jobban tapadnak. De miért előnyös még a téli gumi? A Goodyear szakértőinek segítségével lerántjuk a leplet a három leggyakoribb tévhitről.

Heves jeges

Heves jeges

A tél legundorítóbb része, amikor a ház előtt reggel hatkor lapátolni kell a havat. Az autós ember ilyenkor nagyon örül, mert lehet büntetlenül csapatni a hóban! Ott nyomom a Svéd Ralin és enyém a világ. Rántok egyet a kormányon, majd visszafelé még egyet és a kocka Audi elúszik keresztbe. Ich bin ein Berliner? Most inkább ich bin Walter. Szigorúbban nézve Tökölön vagyunk, senki nem méri az időt és Röhrl lapockával is jobban tereli az autót. Az egytagú drukkerfal Hamar Balázsból áll, akinek a fényképezés mellett nem maradt keze zászlót lengetni. Ez momentán nem bánt, a ralis hangulatot elég belül átérezni.

Hirdetés
Jégbalett autóval

Jégbalett autóval

A fagyos, havas időjárás beköszöntével különösen fontos, hogy az útra kelők megfelelően felkészüljenek a téli útviszonyokra - közölte az MTI-vel Dobson Tibor, az OKF szóvivője. Miért jobb a téli gumi? A téli vezetés mindig kevésbé kiszámítható, mint a nyári, függetlenül attól, hogy az út havas, jeges vagy vizes, a felület mindig kevesebb tapadást biztosít télen, mint nyáron. A téli abroncs speciális kialakításának köszönhetően nem engedi, hogy a víz az abroncs alá kerüljön, csökkentve a vízencsúszás veszélyét.A téli gumi sokkal jobb tapadást biztosít, mivel a futófelület barázdái mélyebbek, mint a nyári gumié. A jobb havas tulajdonságok érdekében a téli gumi felületén sokkal több bemetszést találunk, mint a nyári abroncson. A téli gumi speciális szilika-gumi keverékből készül, amely jobban alkalmazkodik a hideg körülményekhez és hatékonyabb fékezést biztosít.

Jó tanácsok a vezetéshez

Jó tanácsok a vezetéshez

Még mindig nem késő téli gumiabroncsot szereltetni az autóra - mondta az InfoRádiónak az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Tanpálya vezető instruktora. Pesoldt Ferenc arról is beszélt, hogyan készítsük fel autónkat és magunkat a téli közlekedésre.

Kötelező a téli gumi Szlovákiában

Kötelező a téli gumi Szlovákiában

Megszigorították a téli gumiabroncs használatát Szlovákiában. Súlyos büntetést kell fizetnie annak, aki összefüggő hó- vagy jégrétegen nyári gumival közlekedik. A téli gumi összetétele sokkalta puhább, lágyabb, jobb tapadást biztosít az autónak fékezéskor és kanyarodáskor is. És ez egyre több autósban tudatosodik. Szlovákiában ugrásszerűen megnött a téli gumi használata. Most már kötelező is az abroncscsere amennyiben az úton összefüggő hóréteg vagy jég van. Az autóbuszok és teherautók november 15-től március 31-ig kötelesek az útfelülettől függetlenül téli gumit használni legalább az egyik összkerék meghajtáson - mondta Viktor Plézel, a Szlovák Országos Rendőrfőkapitányság szóvivője.

Nem csak a havon jobb!

Nem csak a havon jobb!

A közép európai telet a száraz, nedves illetve havas útfelületek váltakozása jellemzi. A közlekedési viszonyok gyorsan, akár órák alatt is jelentősen változnak. Mindez viszonylag alacsony, 5oC fok alatti átlaghőmérséklettel párosul. Magyarországon gyakran süllyed a hőmérő jóval a 0o C fok alá, jeges felületekkel is színesítve a kerekek alá kerülő palettát. Eközben a gépkocsik teljesítménye és tömege növekszik, a vezetés biztonságát növelő technikai újdonságok jó része (pld. ABS), amely többnyire a kerekek közvetítésével fejti ki hatását, pedig a standard felszereltség részévé válik.

Hirdetés
Tanácsok : Vezetéstechnika

Tanácsok : Vezetéstechnika

Bármilyen jó autóról, bármilyen bámulatos teljesítményéről, menettulajdonságairól is legyen szó, azzal tisztában kell lennünk, hogy a legtöbb esetben a leggyengébb láncszemet a gumi jelenti a rendszerben. Mindig a gumi dönti el, hogy a teljesítményből mi az, ami megmutatható, kiautózható. Ahhoz, hogy a minimális feltételeknek eleget tegyünk, mindig az évszaknak megfelelő gumi legyen az autón. Ez azt jelenti, hogy plusz hét Celsius fok felett nyári, az alatt téli gumi a megfelelő, sőt kötelező.

Téli abroncshoz téli észjárás

Téli abroncshoz téli észjárás

Ha autónkat felkészítettük az őszi-téli időjárás viszontagságaira, ideje a nyári vezetéstechnikánkat is télire váltani. Magyar Lajos, a TIR Suli Bt. vezetője sok hasznos tanáccsal szolgált. Először is, az egyre csúszósabbá váló utakon fokozottan figyelnünk kell a sebességhatárok betartására, illetve a megváltozott körülmények miatt sokszor nem elég csak a táblákon látott számokat irányadónak tartani. Ügyelnünk kell arra, hogy az út állapotának és az időjárásnak megfelelően határozzuk meg a haladás sebességét. Este, illetve éjszaka ugyanez hatványozottabban érvényesül, ráadásul a vizes úton jobban megtörik a fény, érdemes tehát a belátott útszakasznak megfelelően nyomni a gázpedált.

Téli tanácsok a Continentaltól

Téli tanácsok a Continentaltól

Ne felejtse, hogy... ...a telet hó, jég, latyak és alacsony, átlagosan 3 Celsius fok körüli hőmérséklet jellemzi. Téli körülmények között a balesetveszély hatszor (!) nagyobb, mint nyáron. ...havas, jeges, száraz és nedves téli útviszonyoknál a futófelület anyaga és profilja mellett a lamellák száma és kialakítása segíti leginkább a vonóerő átvitelét. ...a jó téli abroncs a leghidegebb időben is lágy, rugalmas marad, megőrzi tapadó képességét, míg a legjobb nyári abroncs is már 7 Celsius foknál keményedni kezd, a rá jellemző műszaki, gazdasági és megbízhatósági paraméterek a hőmérséklet csökkenésével erősen romlanak.

Tévhitek a járművezetésről

Tévhitek a járművezetésről

Már az őszi hűvösebb napokon is ajánlott téli abroncsokra váltani, hiszen azok nem csak havas, csúszós utakon jelentenek nagyobb biztonságot, hanem a száraz, esős és hideg időben is jobban tapadnak. Megérkeztek az első igazán csípős, hideg téli napok. Már az őszi hűvösebb napokon is ajánlott téli abroncsokra váltani, hiszen azok nem csak havas, csúszós utakon jelentenek nagyobb biztonságot, hanem a száraz, esős és hideg időben is jobban tapadnak. De miért előnyös még a téli gumi? A Goodyear szakértőinek segítségével lerántjuk a leplet a három leggyakoribb tévhitről.

Tévhitek a téli vezetésről

Tévhitek a téli vezetésről

Megérkeztek az első igazán csípős, hideg őszi hajnalok. Szakértők szerint már az őszi hűvösebb napokon is ajánlott téli abroncsokra váltani, hiszen azok nem csak havas, csúszós utakon jelentenek nagyobb biztonságot, hanem az esős és hideg időben is jobban tapadnak.

Vezetés havas időben

Vezetés havas időben

Legyen tisztában a saját és a közlekedésben résztvevők korlátaival. Figyeljen a környezetére. Ne tegyen semmilyen hirtelen kormánymozdulatot és kerülje a hirtelen gyorsításokat (fokozatosan gyorsítson), a hirtelen fékezést és a túl nagy sebességet. Tartson nagyobb követési távolságot. Hogy hegymenetben elkerülje a megcsúszást, magasabb sebességi fokozatot használjon, mint amit száraz úton használna.

Tuti menü